Günler Kısalacak Mı Uzayacak Mı?

Bugünlerde bir haber çıktı: "Günler artık uzuyor. Bu uzamanın baharın gelmesi ve ileri saat uygulaması ile bir alakası yok... Peki neden mi? Günler gittikçe uzuyor. Bilim adamları yer katmanlarını, astrolojik kayıtları, güneş ve ay tutulmalarıyla ilgili eski kayıtları inceleyerek hesap yaptı. Dünyanın kendi ekseni etrafında dönüşü yavaşladı. Bu yavaşlamanın Milattan Önce 700 yılında belirgin biçimde başladığı tespit edildi. Bunun başlıca sorumlusu Ay’ın çekim gücü gösteriliyor. "

Bu yüzden biraz heyecanlanmıştım yeni bir şey olacak diye ama araştırmalarımı yaparken 2007 de çıkmış bir habere rastladım: "Almanya Max Planck Meteroloji Enstitüsü'nden bilim adamları küresel ısınma yüzünden dünyanın daha hızlı döndüğünü açıkladı. Dönüş hızının artmasına bağlantılı olarak gelecekte günler de kısalacak." haberi beni hüsrana uğrattı. Çünkü 2 tane birbiriyle çelişen bilimsel haber benim merakımı gölgede bıraktı.

Zamanla göreceğiz hangi haber doğru ama muhtemelen en son çıkan "günlerin 25 saat olması" bana daha mantıklı geliyor yani kesin olan tek şey saatler değişiyor. O gördüğümüz klasik saatler tarih olacak 12 lik saat kavramı yok olacak. 25 saat olursa nasıl bir saat hesaplaması olacak insanlar nasıl saati öğrenecek bilemiyorum. Ama merakta ediyorum. Heralde saatler 25'e kadar uzanacak 25 2'ye bölünemeyeceğinden 24 kavramı tamamen değişecek.